Strona używa ciasteczek oraz śledzi użytkownika na potrzeby statystyk użytkowania poszczególnych części serwisu, anonimizując 2 ostatnie oktety adresu ip użytkownika.
Jeżeli ci pasuje to kliknij przycisk, a jeżeli nie to wyjdź ze strony
#800 + -24 - |
[Artykuł - "Porady dla początkującego twórcy gier"]
<mateusz9206> 1. Silnik
Zaczynając produkt, zwykle nigdy nie zaczynajmy od menu. Jeśli mamy pomysł, energię to od razu rozpocznijmy tworzenie tego, co nazywa się silnikiem – czyli takiego levelu, gdzie zamiast grafik mogą być zwykłe kwadraty, chodzi o samo napisanie skryptu dla całej gry. Wyobraźmy sobie że ta gra to platformówka. W każdym poziomie będzie zatem zachodzić zdarzenie:
# Gracz koliduje z tłem > gracz – zatrzymaj.
I tutaj jest właśnie ta mądrość w robieniu silnika. Zamiast na każdym poziomie powielać to zdarzenie, wystarczy że zrobimy je raz, a potem będziemy kopiować ten cały level z silnikiem. Czyli jak to robić w praktyce? Wpierw robimy silnik. Gdy już skończymy, oznaczmy charakterystycznie ten poziom, a następnie go skopiujmy kilka razy. Potem, wystarczy już tylko poukładać obiekty tła, wrogów i bonusy na swoje miejsca i mamy gotowy poziom. Nic więcej nie musimy robić, chyba że oczywiście chcemy dodać jakieś specyficzne zdarzenia charakterystyczne tylko dla tego poziomu. Dlaczego to takie ważne? Początkowo Twoje produkcje mogą mieć 10, 20, nawet 50 zdarzeń. Ale jak będziesz miał ich ponad 1000, to zrozumiesz o czym mowa Po skończeniu silnika, innych leveli możemy wtedy dorobić całą resztę, menu, tabele wyników, autorów itp.
<RevengeIfGlory> Sorry, ale jak dokładniej zrobić ten silnik?
Forum Nukeboards Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe